איך גוגל עובד

    קידום אתרים בגוגל הוא ללא ספק התחום הכי חם כרגע בעולם המרושת. כולם כבר הבינו שבלי קמפיין קידום אתרים בגוגל האתר שלהם שקול ללא קיים.

    בכדי ליצור קמפיין קידום אתרים בגוגל כדאי להבין את הדרך בה מנוע החיפוש הזה עובד, לפני ימיו של גוגל לא נעשה שום מאמץ של ממש לשפר את מערכות החיפוש מה שהוביל לתוצאות תמוהות למדי לעתים. גוגל בא להציג אלטרנטיבה למצב הזה.

    ישנן אין ספור תאוריות לגבי מה בדיוק מניע את המנגנון המורכב הזה אבל ככותרת גג להכול ניתן לומר שגוגל מתמקד סביב רלוונטיות והוא מחפש להציג בפני המחפש את התוצאות המתאימות לו ביותר.

    השאלה הגדולה היא כיצד נמדדת רלוונטיות של עמוד וכיצד יכול קמפיין קידום אתרים בגוגל לשפר את תוצאות המדד. התשובה המדויקת נמצאת עמוק בתוך משרדי גוגל אבל ישנן מספר אמיתות שפורסמו על ידי גוגל כמו גם כאלה שהוכיח את עצמן יעילות ביותר בכל קמפיין קידום אתרים בגוגל.

    אמת בלתי מעורערת אחת היא תשומת הלב והמשקל הרב שגוגל שם על תוכן האתר. בעבר די היה בהקפדה על תגיות נכונות בכדי לייצר קידום אתרים בגוגל אך הקלות שבעניין כמו גם העובדה שכל האתרים "שיפצו" את התגיות שלהם גרמו לגוגל ללכת יותר עמוק וכיום בכדי לייצר קידום אתרים בגוגל יש להשקיע בתוכן כולו. החל מהקוד דרך הטקסט הכתוב כמו גם בתמונות ולאחרונה גם בסרטוני הווידאו. הדגש המרכזי מונח בטקסט הכתוב בעיקר בשל הקלות בה הסורקים של גוגל קוראים אותו אבל עם הזמן הם לומדים גם לקרוא טכנולוגיה מתקדמת יותר ועל כן חשוב להתייחס גם אליה.

    בנוסף לתוכן של האתר עצמו חישוב הרלוונטיות של גוגל כולל גם מידע הנאסף מחוץ לאתר, גוגל בוחן מה טיבם וכמותם של האתרים שבחרו לפרסם קישור לאתר המדובר. באופן תאורתי יותר קישורים איכותיים יעלו את האתר המדובר במדד הרלוונטיות וזו גם הסיבה מדוע כל מסע קידום אתרים בגוגל צריך להשקיע בבניית רשת קישורים ממקומות איכותיים. איכות האתר המתקשר נקבעת בדיוק על פי אותו מדד – רלוונטיות.

    בלתי אפשרי לדעת בדיוק איך גוגל עובד כיוון שהאלגוריתם עליו הוא מבוסס הוא בין המורכבים והסודיים ביותר שיש כיום. קידום אתרים בגוגל הוא מרדף תמידי בתנאים משתנים, זו אינה משימה קלה אך התגמול הטמון בה גדול מההשקעה.

    Comments are closed.

    דילוג לתוכן