הקמת אתרים רספונסיביים לעסקים

הגולשים ברשת מגיעים אל אתרי האינטרנט מכל הכיוונים: מחשבים ניידים, סמארטפונים, טאבלטים, לפטופים. מגוון המכשירים והדגמים הולך ומתרחב בצעדי ענק ולכל מכשיר יש דרישות שונות. חלקם בעלי מסכים קטנים, חלקם רחבים, בחלקם גולשים עם עכבר ובאחרים אצבעות כף היד הן שגוללות את התצוגה במסך.

בכדי להתאים את התצוגה באופן אוטומטי למכשיר שבו נמצא הגולש ולספק לו חוויית גלישה אופטימלית ישנו נושא הקמת אתרים רספונסיביים עליו נסביר כעת.

מה זה רספונסיביות?

עיצוב רספונסיבי הוא עיצוב שמתאים את תצוגת האתר למכשיר שבו האתר מופיע באופן אוטומטי. אם הגולש הגיע אליו כשהוא במחשב השולחני הוא ייהנה מתצוגת האתר הרחבה הנפרשת לאורך כל המסך. כאשר הוא יגיע אליו דרך הסמארטפון תוצג בפניו תצוגה שונה של האתר המותאמת לגודל המסך של הטלפון הנייד.

העיצוב הרספונסיבי יודע לבצע את ההתאמות הנדרשות באופן אוטומטי כך שתמיד נח וקל לגלוש בו. גולשים במחשב הנייח אוהבים פריסה רוחבית של האתר ואילו גולשים המגיעים לאתר דרך המובייל אוהבים לגלול את התוכן בצורה אנכית וללחוץ על לחצנים בולטים וברורים. לכן הם זקוקים לשינויים האוטומטים בתצוגת האתר שמציע העיצוב הרספונסיבי.

למנוע את בריחת הגולשים

הקמת אתרים עם עיצוב רספונסיבי מונעת את בריחת הגולשים. כן, החשיבות של העיצוב היא עד כדי כך גבוהה. מחקרים שעוסקים בהתנהגות הגולשים ברשת מוכיחים בשיטתיות כי גולשים המגיעים לאתר שאינו מותאם למובייל ינטשו אותו תוך שניות ספורות. הסבלנות של הגולשים לעיצוב שאינו מותאם להם נמוכה ביותר. וכאשר הגולש עוזב אתר אחד הוא מיד עובר למתחרים.

גוגל אוהבת אתרים רספונסיביים

כל עסק שרוצה להצליח ברשת מנסה להופיע כמה שיותר גבוה בדירוג של גוגל. הגולשים עורכים במנוע החיפוש חיפושים כל הזמן ומכל מכשיר, ועמוד התוצאות הראשונות הוא המקום שבו אתר העסק חייב להיות.

גוגל החליטה שאחד הדברים שהכי חשובים לה כיום הוא שבעלי עסק יקימו אתרים המותאמים לתצוגה בסמארטפונים. אחוז ניכר מהחיפושים בגוגל נערכים דרך מכשירי המובייל והחברה רוצה לספק לגולשים שלה את התוצאות שיתאימו למכשיר שבו הם נמצאים.

גוגל החליטה לתת עדיפות לכאלה שיותאמו למובייל. אתרים שלא יהיו מותאמים למובייל יישארו מאחור.

בעקבות ההעדפות של גוגל, הקמת אתר עם עיצוב רספונסיבי היא הכרחית בדרך להשגת תוצאות בקידום ברשת.

לספק לגולשים חוויית גלישה

כדאי להבין: מלבד ההעדפות של גוגל, הגולשים דורשים עיצוב רספונסיבי. הם מצביעים באצבעות עבור האתרים שמספקים להם את חוויית הגלישה המותאמת עבורם בכל מכשיר. כאן נכנס עניין הקמת אתרים רספונסיביים שעונים על ציפיות הקהל הפוטנציאלי שלו. מלבד התמריץ של גוגל לאמץ את העיצוב הרספונסיבי, זה גם האינטרס של בעל האתר לא לאבד את הגולשים במכשיר האהוב עליהם.

הקמת אתרים בטכנולוגיה זו היא החלטה שמשתלמת לבעל האתר מהיום הראשון לעליית האתר לאוויר וגם כשמסתכלים על המטרות ארוכות הטווח של קידום האתר במנוע החיפוש.

בעל עסק שמתעניין בהקמת אתר חייב לפנות לבעלי מקצוע שמתמחים בעיצוב רספונסיבי. הצוות של Dig-It יודע לספק זאת ללקוחותיו עיצוב אשר מתאים לדרישות גוגל. ולא פחות חשוב - המעצבים שלנו יוצרים עבודות עיצוב אסתטיות ומושכות שמספקות גלישה חווייתית עבור המבקרים באתר וגם מתאימות לדרישות של מנועי החיפוש.