עיצוב אתר ועיצוב לדפוס

    לא מעט אנשי עיצוב אתרים התחילו את דרכם הגרפית בדפוס ונשענים על מרחב הפעולה שלו בדומה ללא מעט לקוחות המייחסים ליצירת עיצוב אתרים איכויות של דפוס על אף השוני בין המדיומים.

    לדוגמה כשמעצבים לדפוס יוצרים פורמט אחד שיראה בדיוק אותו דבר בכל הדפסה, עיצוב אתרים לא יכול לספק פונקציה שכזו כמו גם אחרות אבל קל לאנשי עיצוב אתרים לשכוח זאת, עיצוב אתרים נעשה במטרה לתקשר עם דפדפנים שונים, פלטפורמות שונות, טכנולוגיות שונות כשכל אחת "קוראת" את העיצוב בדרכה היא וכל אחת מהן עלולה להציג את אותו עיצוב אתרים בצורה שונה מאד.

    ישנן מספר דרכים בהן יכולה חברת עיצוב אתרים או מעצב עצמאי לחדד את ההבדל בין עיצוב לדפוס לבין עיצוב אתרים ולהפחית את הפוטנציאל לטעויות הנובעות מבלבול בין המדיומים.

    ראשית בשלב העבודה מול לקוחות, מאד לא מומלץ לאנשי עיצוב אתרים להציג תיק עבודות מודפס, עבודות שכאלה אינן מהוות ייצוג חזק ליכולות עיצוב אתרים.

    כנות מלאה עם לקוחות יכולה לסייע רבות במניעת אי הבנות עתידיות, לכל דרישה עיצובית מצד הלקוח ישנן השלכות, חלקן אף מרחיקות לכת כשמדובר ביצירת עיצוב אתרים, הוספת תמונות, פונטים נדירים ועוד. בניגוד לדפוס משתנים אלה אינם החלטות של מה בכך, לקן יגררו זמן טעינה ארוך, חלקן לא יפעלו מבחינה טכנית וכו'.

    שנית, יש להתייחס להבדלים בין עיצוב אתרים ודפוס מבחינה טכנולוגית. יש להכיר את קהל היעד, באיזו טכנולוגיה הם משתמשים, חלונות, פיירפוקס, אולי לינוקס, עד כמה הם מנוסים ומעודכנים בתחום. עיצוב אתרים שעושה עבודת מחקר מקדימה ידע על מה לשים את הדגש בשלב המעשי. לאחר יצירת העיצוב חשוב מאד לבדוק, לבדוק ושוב לבדוק כיצד נראה האתר בפלטפורמה הפופולרית ביותר בקרב קהל היעד של האתר כמו גם בפלטפורמות ארות בכדי לוודא שהשינוי אינו גדול מידי.

    אלמנט נוסף שחשוב להתייחס אליו ביצירת עיצוב אתרים הוא הרזולוציה, מעבר לדפדפן המועדף לגולשי הרשת ישנה רזולוציה מועדפת – מסכים רחבים, מחשבים ניידים וכו'. עיצוב אתרים צריך לוודא שהעיצוב אינו מתעוות.

    כאמור, יצירת עיצוב אתרים אינה דומה לדפוס, הטכנולוגיה אומנם הולכת ומתקדמת ויותר אפשרויות נפתחות בפני העוסקים במלאכה אך השוני ביניהם הוא שוני מהותי המחייב תשומת לב מיוחדת ובדרך כלל גם לא מעט הסברים.

    Comments are closed.

    דילוג לתוכן