עיצוב ועימוד תוכן

    עיצוב ועימוד תוכן הוא שלב מתקדם יחסית בשלבי בניית האתר.
    התוכן מוזן לאתר כאשר הוא מוכן ובנוי. ברוב המקרים האתר יבנה מלווה במערכת ניהול תוכן אשר דרכה נזין את התוכן באתר.
    ניתן להתחיל ולהכין את התוכן לאתר בשלב מוקדם יותר על מנת לחסוך זמן עד לעליית האתר לאויר.

    הכנת התוכן:
    -          טקסטים בקבצי וורד
    -          תמונות קלות משקל
    -          וידאו קצר וקולע במשקל קל

    כאשר התוכן נמצא מוכן על המחשב שלכם, ניתן להעבירו לאתר ביתר קלות כאשר יגיע המועד.

    1.       הטקסטים
    a.       צריכים להיות ערוכים היטב ללא שגיאות כתיב
    b.       פונט אחיד וקריא. הפונט המומלץ בישראל הוא אריאל בגודל 12. פונט זה מותקן על רוב הדפדפנים והוא מוכר ונוח בכל האתרים המובילים בישראל.
    c.       טקסט נכון ומותאם לצרכי האתר יכול מאוד לעזור בקידום האתר בגוגל
    2.       התמונות
    a.       יש להכין תמונות יפות ככל שניתן. במידה ואין ברשותכם תמונות מתאימות, ישנם מאגרי תמונות כאשר רכישת תמונה או מספר תמונות יכול לנוע בסבובות 1$ בלבד, זה לא המקום לחסוך בו.
    b.       התמונה צריכה להיות קלת משקל ובכדי להשיג זאת ניתן לשמור את התמונה בגודל נורמלי ומותאם למיקום שלו באתר. אם אין צורך בתמונה ענקית, ניתן להקטין אותה בכל תוכנת עריכה פשוטה.
    c.       במידה וניתן, מידע אישי או עזרת גרפיקאי, כדאי גם לערוך את התמונות בכדי שיהיו חתוכות יפה, פינות מעוגלות מעט ואולי איזו מסגרת או כל עריכה יפה מעבר לסתם תמונה מרובעת.
    3.       הוידאו
    a.       יש לערוך את הוידאו כך שיהיה קל משקל
    b.       ניתן כיום להעלות את הוידאו לאתר יו-טיוב וכך לקבל איכות זרימת סרט ומשקל ללא מגבלהגם אם תעצבו לכם אתר מדהים, בגרפיקה איכותית ויוקרתית, אבל התוכן שתזינו יהיה בפונטים שונים, תמונות פשוטות אם בכלל, עימוד גרוע או כל עריכה שגויה, יתקבל אתר מכוער פשוטו כמשמעו. אתר מכוער בגלל התוכן הוא אתר גרוע יותר מאתר לא מעוצב אבל מסודר יפה.
    תוכן לא מסודר מראה על אופי החברה ומי שעומד מאחוריה. אני לא הייתי קונה מוצר באתר שנראה מוזנח ומבולגן אבל הייתי קונה מוצר באתר מסודר וייתכן שלא הייתי שם לב גם לעיצוב שלו.

    לסיכום, אל תכינו את התוכן רק בכדי לצאת מידי חובה. זה חשוב מאוד. התחילו להכין את התוכן כבר בשלב מוקדם יותר של בניית האתר וכך תוכלו בסובלנות ולאט לאט להכין תוכן איכותי ומסודר. ההזנה לאתר היא החלק הקל יותר ויחסוך לכם זמן ולחץ כאשר תרצו כבר את האתר באויר.

    Comments are closed.

    דילוג לתוכן