שיווק באמצעות WEB 2.0

    Web 2.0 מתייחס לאתרים אינטראקטיביים שהגולשים מעורבים בתוכן שלהם. האינציקלופדיה של העידן הישן הופכת בעידן הווב 2 לויקיפדיה, את העיתונאי המקצועי מחליפים גולשים המוסיפים תוכן לאתר, ורשימת המועדפים האישית שלכם הופכת לרשימה משותפת.

    הנה כמה דוגמאות לאתרי ווב 2 והסבר כיצד ניתן לנצל אותם לטובתכם:

    דף בית אישי - כל אתר שואף לכך שהגולשים יגדירו אותו דף בית. השאלה היא איזה תוכן לספק להם כדי שיעשו את זה? חדשות? כלכלה? ספורט? דיווחי תנועה? מזג-האוויר? הטכנולוגיה של "דף בית אישי" פתרה את הבעיה הזאת, כיוון שכל גולש בונה לעצמו את התכנים שיופיעו בעמוד הבית האישי שלו. igoole הוא הדוגמה הבולטת לאתר כזה. לא כל אתר צריך להציע את האפשרות הזאת, אבל אפשר להשתמש בכמה עקרונות שלה כדי לתת תחושה של בחירה. למשל-ניתן להציע לגולש לבחור את צבע הרקע של האתר.

    שיתוף מועדפים - זה התחיל כדרך לשמור ברשת את האתרים המועדפים ולשתף בהם את החברים. היום אתרים דוגמת del.icio.us מהווים תחליף למנועי החיפוש או הפורטלים, משום שהגולשים יודעים כי הם יכולים למצוא באמצעותם תכנים שנחוצים להם. אם הרבה גולשים יצרפו את האתר שלך לרשימת המועדפים השיתופית שלהם התנועה אליו תצמח. אפשר להוסיף איקון או ווידג'ט (ראה הסבר למטה) של אתרי שיתוף כאלה ולעודד גולשים לצרף אתכם לרשימה שלהם.

    רשת חברתית - רשתות חברתיות קימות באינטרנט משנות ה-90. בשנים האחרונות בעקבות MySpace ו-facebook הן הפכו טרנד חם ומאות מיליוני גולשים ברחבי העולם משתמשים בהן. לאחרונה קמו אפילו רשתות נישתיות שעוסקות בתחום עניין משותף ספציפי כגון מוסיקה, ספורט או ספרות. אם אתם שייכים לרשת כזאת כדאי לספר לחברים על האתר החדש שבניתם, אם לא זה בדיוק הזמן להירשם לרשת חברתית.

    שיתוף תכנים וחדשות - בדיוק כמו שיתוף המועדפים, האתרים האלה מאפשרים לשתף את החברים שלכם בידיעות, כתבות ומאמרים. במקום לשוטט שעות ברשת ולחפש כתבות ומידע אפשר להתעדכן מהר בדברים מעניינים ורלוונטיים. גם במקרה הזה, אתם תשמחו מאוד אם המבקרים באתר שלכם ישתפו את חבריהם בתוכן שלו. האתר הבולט והחשוב בתחום הזה הוא digg.com, אתר ישראלי חשוב בתחום זה הוא חדשהוט.

    ווידג'ט, Widgets - אלה יישומים קטנים הנראים כאייקון שניתן למקם אותם באתר שלכם. וודג'טים מאפשרים מצד אחד להגביר את הפצתו ואת המודעות אליו, ומצד שני לגוון את התוכן שבו. הווידג'טים החשובים לשיווק וקידום אתר האינטרנט שלכם הם אלה שבעזרתם הגולשים משתפים בתוכן את חבריהם מהרשת החברתית או מוסיפים לינק לאתרי השיתוף.

    אתרי ויקי- James Surowiecki שכתב את הספר "חוכמת ההמונים" רואה באתרי הויקי דוגמה מעולה לטענתו. לדבריו הידע שיש להרבה אנשים רגילים, עדיף על זה שיש לאדם נבון אחד. זהו בדיוק היתרון של האתרים האלה. מיליוני גולשים מרחבי העולם מוסיפים להם הרבה יותר מידע משמומחה אחד יכולה היה להוסיף. ויקיפדיה היא כמובן האתר החשוב ביותר מסוג זה, אבל יש עוד אתרים רבים המשתמשים במערכת ניהול כזאת. כבעלי אתר תוכלו לנצל את תכונות הויקי לטובתכם ולהוסיף תוכן וקישורים שמשרתים את מטרתכם. חשוב לזכור כי לויקיפדיה יש עורכים שלא יאשרו לפרסם כל שטות, אלא רק תוכן איכותי ורלוונטי. אם תוסיפו לאתר שלכם תוכן מעניין המוסיף מידע לגולש שקורא ערך מסוים בויקיפדיה, תוכלו להוציא משם קישור לאתר שלכם ולהרוויח עוד כמה כניסות.

    Comments are closed.

    דילוג לתוכן