שתי הפלטפורמות הראשיות עליהן, או על תמהיל שלהן, נשען כל קמפיין קידום אתרים בגוגל הן קידום אתרים בתשלום וקידום אתרים אורגני.
לא משנה באיזה מהפלטפורמות בחרת או באיזו מידה, הוצאה לפועל של כל קמפיין קידום אתרים בגוגל מצריך בראש ובראשונה בחירת מילות מפתח סביבן יתמקד הקמפיין.
לא די בבניית אתר יפה והזנת תוכן מאורגנת היטב, יש ליישם שיווק נכון לקהל הנכון.
אחת מהטעויות הגדולות ובאופן מפתיע גם הנפוצות ביותר שעושים עסקים רבים בבואם לבנות רשימת מילות מפתח היא להסתכל על הנישה המדוברת מנקודת מבט לא נכונה. ישנן באופן עקרוני שתי נקודות מבט אפשריות אבל כל אחת מהן עובדת עם קהל מסוג מאד מסוים.
נקודת המבט הראשונה ממנה אפשר לצאת לרשימת מילות מפתח וביטויים רלוונטיים ליצירת קידום אתרים בגוגל היא מנקודת התעשייה, כלומר מונחים הקשורים ברמה כזו או אחרת לנישה בה עוסק האתר. ישנם אתרים רבים שמחפשים למשוך את תשומת לבם של מספר רב של גולשים אך עם זאת משתמשים במונחים מקצועיים מאד פנימיים שלא אומרים דבר לאותה קבוצת גולשים וייתכן שכלל אינם מחופשים על ידה. יצירת רשימת מילים שכזו תהווה מכשול רציני בכל ניסיון ליצור קידום אתרים בגוגל.
אין מדובר פה ברמת הספציפיות של המילה אלא בקבוצה שמשתמשת בה, יכול להיות שלאותו מונח ספציפי יש ביטוי מקביל שנפוץ יותר בפי הגולשים ואותו הם יחפשו.
מנגד ישנה נקודת המבט המחפשת ליצור קמפיין קידום אתרים בגוגל שמדבר לעסקים אחרים בתחום או לאנשי מקצוע פרטיים. במקרה הזה שימוש במילות מפתח ספציפיות ומקצועיות יועיל להתקדמות הקמפיין. מטבע הדברים אנשי מקצוע מדברים בטרמינולוגיה מקצועית ובבואם לחפש מידע מקצועי כלשהו בגוגל סביר להניח שישתמשו במושגים שלהם. לעומת זאת קמפיין קידום אתרים בגוגל שמחפש להגיע לאותה אוכלוסיה מקצועית ומתייחס למילות מפתח "חובבניות" יחטיא את קבוצת היעד שלו לחלוטין.
דוגמה טובה לקמפיין שיכול להתכוונן לשני סוגי הקהלים היא למשל אתר העוסק בקידום אתרים בגוגל, אותו אתר יכול להתבסס על מונחים כמו SEO אופטימיזציה ועוד אך בעשותו כן הוא מסנן את אותם לקוחות פוטנציאלים שאולי מעוניינים בבניית קמפיין קידום אתרים בגוגל אבל הם לעולם לא שמעו את הביטויים הללו ומצד שני בלוג באותו נושא שמחפש להגיע רק לאנשי מקצוע בתחום חייב להתייחס גם למילים הללו בכדי להגיע לקהל שהוא מחפש.
מילות המפתח סביבן נבנה כל קמפיין קידום אתרים בגוגל הן אבן היסוד לקמפיין כולו, הבנה אמיתית של קהל היעד ושל הדרך הנכונה ביותר להגיע אליו תקל על כל יתר מאמצי הקידום.