מאמר בנושא: נזק שיכול להגרם לקמפיין פרסום בגוגל כתוצאה מניהול לקוי.
בישראל ישנם המון בעלי עסקים המנהלים בעצמם קמפיין פרסום בגוגל אדוורדס. לרוב, הקמפיינים המנוהלים על ידי גורמים שאינם מוסמכים לפרסום על ידי גוגל לא טובים ולעיתים קרובות הקמפיין מפסיד כסף ולא רווחי כלל. מאמר זה מפרט על הנזק הנצבר במהלך תקופת זמן בקמפיין מסע פרסום בעלויות ממוצעות בגוגל המנוהל שלא כשורה על ידי בעל עסק ולא על ידי מקצוען מוסמך פרסום בגוגל.
נציג מספר מונחים שעלינו לדעת לפני הדוגמא:
- מקצוען פרסום בגוגל – זהו אדם או חברה המוסמכים לתת שירות בקישורים הממומנים – Google Adwords – על ידי חברת גוגל. על מנת לקבל תואר זה עליהם לעמוד בקריטריונים קשים כמו ניהול תקציבים בסכומים גבוהים, ניהול לאורך תקופת זמן ארוכה ובנוסף לעבור מבחנים של גוגל בנושא פרסום בגוגל ופרסום באינטרנט בציון עובר גבוה מאוד יחסית (מעל 85).
- דירוג מודעה – זהו הדירוג שקובע היכן מודעה תוצג בחיפוש הממומן. ככל שהדירוג יהיה גבוה יותר כך המודעה תוצג גבוה יותר מעל שאר המתחרים עד להגעה למקום הראשון. דירוג מודעה נקבע על ידי מכפלה בין שני פרמטרים: ציון איכות ועלות מקסימלית לכל קליק עבור מילת מפתח.
- עלות מקסימלית לקליק – זוהי העלות המקסימלית שאנחנו מוכנים לשלם עבור מילת מפתח ספציפית בקמפיין.
- ציון איכות של מילת מפתח – ציון איכות זהו מספר בין 1 ל- 10 הקובע ציון משוקלל המורכב מכמה פרמטרים הנקבעו על ידי גוגל כמו זמני טעינה של דף נחיתה, רלוונטיות, מודעות וכו'.
- אחוזי המרה – זהו אחוז המסמן את היחס בין מספר ההמרות שסיפק דף נחיתה לבין מספר הכניסות בפועל. המרה יכולה להיות מוגדרת כיצירת קשר דרך האתר, הורדת תוכנה מהאתר, רכישה ועוד.
דוגמא לנזק שבעל עסק עושה לקמפיין
לצורך הדוגמא, ניקח קמפיין של בעל עסק המשקיע בכל חודש 3000 ש"ח בקמפיין מסע פרסום בגוגל שלו. סה"כ מדובר על 36,000 אלף ש"ח בשנה. הקמפיין מנוהל על ידי בעל העסק ללא שימוש בשירותיו של מומחה פרסום בגוגל.
העלות לקליק של מילת המפתח המרכזית בקמפיין היא 10 ש"ח לכל קליק.
ציון איכות של מילת המפתח המרכזית בקמפיין הוא 5.
כלומר, הדירוג של המודעה המופעלת על ידי מילת המפתח המרכזית והיקרה ביותר לקמפיין הוא 50. ב- 10 ש"ח לכל קליק הקמפיין שלנו מקבל בממוצע 300 קליקים בחודש. אחוז ההמרה של דף הנחיתה עומד על 10% כלומר על 300 קליקים בחודש נקבל 30 פניות בכל החודש. נשמע הרבה?
דוגמא מספר 2
את אותו הקמפיין נעביר לטיפול של מקצוען פרסום בגוגל המומחה להגברת ציון איכות של מילות מפתח ומודעות. מקצוען הפרסום הצליח לגרום לציון האיכות של מילת המפתח המרכזית שלנו לעלות מ- 5 ל- 8. כעת, כדי לשמור על דירוג 50 של מודעה (מהדוגמא הקודמת) העלות לקליק תרד ל- 6.25 ש"ח. לעלות הזאת הגענו כתוצאה מהחישוב 50 לחלק ב- 8 = 6.25 ש"ח. כדי למצות עד תום את התקציב החודשי שלנו שעומד על 3000 ש"ח נקבל 480 קליקים סה"כ (במקום 300 בדוגמא הקודמת). על פי נתון אחוזי ההמרה של דף הנחיתה שלנו שעומד על 10% המרה, נקבל מהקמפיין 48 פניות סה"כ במקום 30 פניות ! פי 1.6 פניות יותר מאשר ניהול עצמי של הקמפיין.
אם נצא מנקודת הנחה ממוצעת שעל כל 5 פניות נסגרת עסקה הרי לנו עוד כ- 4 עסקאות בחודש על אותו התקציב בדיוק !
ולכן, מומלץ לשכור את שירותיו של מומחה פרסום בגוגל שינהל את קמפיין מסע הפרסום בצורה רווחית הרבה יותר ויגרום להחזר עבור ההשקעה להיות גבוה יותר.