רשת האינטרנט מהווה את ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות עבור אנשי שיווק ופרסום, שיווק באינטרנט מאפשר בראש ובראשונה אפיק גישה לקהל רחב ממדים הפרוס בכל רחבי העולם בעלויות נמוכות מאד מאלה הנגבות עבור מאמצי שיווק בקנה מידה דומה מחוץ לרשת.
היתרון השני של שיווק באינטרנט הוא ביטול אלמנט "הכפייה", מעצם הגדרתה רשת האינטרנט מופעלת ע"י משתמשים, כלומר אנשים שבאו מראש עם מטרה למצוא מידע כלשהו ונכונות לעשות פעולה כלשהי עם המידע שמצאו. בניגוד לפרסומת טלוויזיה נניח ששזורה בלוח השידורים ומוקרנת לכל מי שצופה בה באותו רגע נתון בין אם הוא מעוניין בכך או לא ברשת האינטרנט המשתמש מבקש את הצגת המידע בזמן ובאופן הנוחים לו וקמפיין שיווק באינטרנט שבנוי באופן מקצועי ונכון יאפשר לו נגישות מהירה ונוחה למה שהוא מחפש.
היתרון השלישי ואולי המשמעותי ביותר של שיווק באינטרנט היא יכולת הפילוח וההתמקדות. כל קמפיין שיווק באינטרנט יכול וצריך להשתמש בכלי מדידה שונים, חינמיים ברובם, המסוגלים לבודד כמעט כל גורם בקמפיין ולבדוק את מידת האפקטיביות שלו. היכולת לרדת לכזו רמה של פרטים היא כזהב בידי אנשי השיווק. בזכותה יכולים אנשי שיווק באינטרנט לבצע מחקר מקדים מדויק למדי כמו גם שיפור מתמיד של הקמפיין עד להשגת תוצאות מקסימליות.
שיווק מחוץ לרשת האינטרנט מבוסס גם הוא על מחקר מקיף ביותר – מי קהל היעד של המוצר/שרות, מה הם אוהבים, בני כמה הם, מה הם מושגי המפתח בתחום ומהי הדרך הטובה ביותר לפנות אל אותו קהל, אבל שיווק במידיות קונבנציונליות מסתמך בחלקים מסוימים על הנחות ולא על עובדות ואין לו בעצם דרך לדעת מה הוביל אדם כזה או אחר לרכוש את אותו מוצר או לנצל את אותו שרות או את היכולת לדעת מיהו אותו צרכן. שיווק באינטרנט מציע למלא את החור השחור הזה בעזרת תיעוד לינארי כמעט מושלם של כל תהליך הקניה, החל משרשרת החיפוש הראשונית (אותן מילים שאנו מכניסים לסרגל מנוע החיפוש) ועד לביצוע פעולת הרכישה/הרשמה.
קמפיין שיווק באינטרנט לא צריך לשער או להניח הנחות, הוא פשוט יכול לדעת. אנשי שיווק באינטרנט יוכלו להגיד לך בדיוק רב איזה מונח חיפוש יביא אליך קונים ואיזה יביא משתמשים שאין להם שום עניין במוצר/שרות, הם יכולים לדעת איזו מודעה פרסומית עובדת ועל מי, הכל באופן כמעט מידי וזה רק קצה המזלג.