אחסון אתרים בישראל או בחו”ל

    בארץ או בחו"ל- היכן תאחסנו את האתר שלכם?

    אם פעם היינו יוצאים החוצה כדי לבלות, היום רשת האינטרנט מאפשרת לנו לפגוש אנשים מרחבי העולם באמצעותה. מדובר בחיבור מיידי המאפשר להיחשף לתרבויות שונות ולקבל מידע בקצב מסחרר למדי. באינטרנט ניתן לקבל תשובה מיידית ולכן יש חשיבות רבה לכך שהנתונים יגיעו מהר. בעת הקמת האתר אינטרנט שלנו, אנו צריכים להחליט מספר דברים, מי החברה שתבנה לנו את האתר, מהו הדומיין שנבחר, לאיזה שוק אנחנו מתכוונים לפנות, שוק עולמי או מקומי, וכמובן חברת ומיקום אחסון האתר. במידה והאתר שלנו עוסק בשוק מקומי, ישנה חשיבות רבה שהשרת יהיה מאוחסן על גבי שרת מקומי – ישראלי. חברות אחסון אתרים מישראל יציעו לנו אחסון בישראל וכמו כן גם אחסון בחו"ל, אך במקרה שנפנה לחברת אחסון בחו"ל היא לא תציע לנו אחסון בישראל אלא רק אחסון בחו"ל.

    לפניכם פירוט הסיבות של חשיבות אחסון אתר בישראל ולא בחו"ל.

    עלויות אחסון האתר

    בנושא לעלויות אחסון אתרים, עלויות אחסון אתרים בחו"ל יותר זולים משמעותית מאחסון אתרים בישראל. מאפיין זה יכול לבוא לידי ביטוי כאשר לאתר שלנו יש נפח אחסון ותעבורה בינוני עד גבוה, ותקציב האתר מוגבל. לכן במצב שכזה נעדיף להשכיר חבילת אחסון אתרים מאחת החברות המומלצות בחו"ל. במידה והאתר שלנו הוא קטן ובגודל של בלוג או לחלופין אינו מסורבל ובעל נפח אחסון נמוך, לא תהיה עדיפות חד משמעית מבחינת עלויות לגבי אחסון מחו"ל או בארץ – כי במקרה שכזה ההפרשים יהיו די נמוכים ולא מהותיים.

    חשיבות התמיכה הטכנית

    כיום כאשר העולם הפך לכפר גלובלי קטן יש חשיבות למידע העובר באמצעות האינטרנט. התרבות המערבית הביאה לכך שאנשים הפכו לחסרי סבלנות וברצונם לקבל את המידע כמה שיותר מהר ובצורה הטובה ביותר. כאשר המידע אינו מגיע בצורה הטובה ביותר ניתן לומר כי יש קצר בתקשורת המונע מאנשים לקבל את המידע במהירות, מה שמשפיע על אופן ההתקשרות בעתיד. אחסון אתרים בחו"ל דורש להפגין בקיאות בשפה האנגלית במקרה של הצגת בעיה על מנת שיהיה ניתן להסבירה בצורה הטובה ביותר לאיש המקצוע מהצד השני של הקו.
    בשונה מאחסון אתרים בחו"ל, בארץ  יש את היתרון השליטה בשפה מה שמאפשר להציג בעיות בצורה שוטפת ולקבל מענה. לעומת זאת בכל הנגוע לזמינות, שירותי אחסון אתרים בחו"ל גבוהה יותר,לעומת שירות אחסון אתרים בישראל שאינו זמין בד"כ ללקוחות 24 שעות ביממה.

    מהי מהירות הגלישה

    רובנו, היינו רוצים שאתר האינטרנט שלנו יפעל בצורה טובה וכך נוכל להעביר את המידע בצורה מהירה יותר. לפיכך, המצב האידיאלי הוא שכל אתר יאוחסן קרוב לגולשים אליהם הוא פונה. כך למשל, אם מדובר באתר המציע שירותים בעברית, כדאי שהוא יאוחסן בקרבת מקום כדי שיהיה ניתן לראות את המידע אותו הוא מציע לגולשים, כי ככל שהאתר מהיר יותר כך הוא פונה לקהל רחב של אנשים זאת בהשוואה לאתרים הנמצאים בחו"ל. משמעות הדבר היא שכאשר לקוח מישראל רוצה לקבל מידע על חברה מסוימת מישראל הוא יקבל את המידע בקלות יתרה מאשר מדפים של חברה המאוחסנים בשרת בחו"ל, ואילו כאשר לקוח מארצות הברית רוצה לקבל מידע על חברה מארצות הברית הוא יקבל את המידע מדפים של החברה המאוחסנים בחו"ל.
    לסיכום, כפי שניתן להבין משלושת הסיבות העיקריות שנמנו כאן, יש חשיבות קודם כל האם האתר שלנו בינלאומי או ממוקד לשוק הישראלי, שנית יש לבחון מהו נפחו וגודלו של האתר. בנוסף יש לבדוק עד כמה אנו בקיאים בשפה האנגלית במידה ונצטרך להתמודד בשעת צרה מול התמיכה הטכנית. לאחר שקלול כל מרכיבים אלו – נוכל להגיע להחלטה יותר בטוחה ונכונה לגבי איפה מיקום אחסון האתר שלנו.

    Comments are closed.

    דילוג לתוכן