יתרונות בניית אתר בקוד פתוח

    בניית אתר בקוד פתוח

    בניית אתר המבוסס על קוד פתוח היא הדרך היעילה ביותר כיום לבנות אתר שמשיג תוצאות. בעזרת הקוד הפתוח ניתן לבנות אתרים לכל תכלית: החל מאתרים לעסקים קטנים ועד אתרי ענק כמו מגזיני חדשות וחנויות מקוונות.

    מה זה אתר בקוד פתוח?

    אתרים בקוד פתוח הם למעשה אתרים המשתמשים בספריות קוד הנגישות בחופשיות לכלל הציבור. את הקוד מפתחת קהילת מפתחים מכל העולם. קהילת המפתחים מונה מיליוני מתכנתים המשפרים את הקוד הפתוח לטובת הכלל כל הזמן.

    למי יש גישה לאתר שלי?

    קוד פתוח אינו אומר שהאתר אינו מוגן. מרגע שהאתר נבנה ועולה לרשת רק לבעלי האתר יש גישה אל ניהול האתר והקוד שלו.

    באיזו מערכת קוד פתוח לבחור?

    שלוש מערכות קוד פתוח שולטות היום בשוק. במקום הראשון נמצאת וורדפרס. WordPress היא מערכת קלה וגמישה המתאימה למרבית השימושים של בעלי העסקים. לוורדפרס יש אינסוף עיצובים ותוספים המאפשרים לקחת את התשתית הבסיסית ולהפוך אותה לכל אתר שתרצו.

    אחרי וורדפרס נמצאות שתי מערכות נוספות: ג'ומלה ודרופל. Joomla ידועה כבחירה המובילה ליצירת חנויות וירטואליות גדולות. היתרונות שלה בעיבוד נתונים ושימוש יעיל במסדי נתונים יצר לה את המוניטין בעולם המסחר המקוון, אך היא גם מתאימה לאתרי תדמית של עסקים קטנים וגדולים.

    Drupal היא מערכת המתאימה לאתרים מורכבים יותר. אם האתר שלכם דורש שימוש מאסיבי בעיבוד נתונים או ניהול משתמשים, ייתכן שתידרשו לבחור בדרופל.

    לפני הבחירה במערכת כזו או אחרת, כדאי להתייעץ עם מי שעוסקים בתחום כדי לקבל חוות דעת מקצועית לגבי איזו מערכת המתאימה לצרכים שלכם.

    מהי מערכת שאינה בקוד פתוח?

    יש כמה פלטפורמות מובילות לבניית אתרים שאינן מבוססות על קוד פתוח. אחת הידועות שבהן היא Wix, המציעה תבניות מוכנות לבניית אתרים. לבניית אתרים בפלטפורמות האלה יש יתרון בזכות מהירות בניית האתר, אך לאחר מכן, קיים קושי מהותי לקדם את האתר במנוע החיפוש ולהשיג תוצאות לאורך זמן.

    יתרונות של אתר בקוד פתוח

    1. אופטימלי לקידום

    התשתית ומערכת ניהול התוכן של אתרים בקוד פתוח מותאמת לקידום במנועי חיפוש. מבנה האתר מותאם לסריקת האלגוריתמים של גוגל והעמודים הפנימיים ניתנים לאפיון תוכן פרטני כך שיתאימו לקידום.

    2. מאגר תוספים ועיצובים

    קהילת הפיתוח לקוד פתוח מונה מיליוני מפתחים ומעצבים ששוקדים על פיתוח מוצרים מתקדמים כל הזמן. התוצאה: שוק עצום של תוספים ועיצובים הזמינים לשימוש בבניית האתר.

    3. קל לתחזוקה ותפעול שוטף

    מערכות ניהול התוכן בקוד פתוח הן ידידותיות למשתמש ומתאימות לכל האוכלוסייה, ולא רק לאנשי טכנולוגיה.

    חסרונות של אתר בקוד פתוח

    1. אתרים דומים

    אתרים רבים שנבנו עצמאית בקוד פתוח נראים דומים זה לזה. את הבעיה ניתן לפתור בקלות בעזרת עיצוב ייחודי ויצירת חזות חדשה לאתר עם המיתוג המתאים של העסק.

    2. עדכונים שדורשים גיבוי

    קהילת המפתחים של אתרים בקוד פתוח היא קבוצה פעלתנית מאוד המשחררת עדכונים לקוד במהלך השנה. מבחינת בעלי האתר, משמעות הדבר היא הצורך לשמור על שגרת גיבויים פעם בכמה זמן כדי לוודא שלכל עדכון תהיה גם אפשרות לחזור אחורה למצב הקודם של האתר.

    הקוד הפתוח שולט ברשת

    לא בכדי הקוד הפתוח אחראי על מרבית האתרים באינטרנט. הוא זמין, מאגד סביבו קהילת מפתחים עצומה ומשיג תוצאות לבעלי האתרים בקידום ברשת. הבחירה לבנות אתר המבוסס על קוד פתוח היא כזו המניחה את התשתית להצלחה שלו.

    Comments are closed.

    דילוג לתוכן