בניית אתר מושך תנועה

    מטרתה של כל בניית אתרים היא אחת – למשוך אליה תנועה.

    אפשר כמובן לבנות אתר תוך יום לשחרר אותו לרשת ולקוות לטוב אבל גישה זו לעולם לא תצליח לגרד את הצלחתה של בניית אתרים טובה שנעשית ע"י אנשי מקצוע המודעים לכוחה העצום של רשת האינטרנט ויודעים כיצד לרתום אותו לאתר עליו הם עובדים.

    הקמת אתרים היא למעשה כותרת על לתהליך המורכב של יצירת אתר, כותרת זו מתייחסת לשלל תחומים המעורבים ביצירתו של אתר – אפיון, עיצוב, יצירת הקוד, כתיבת התוכן וכו'. זהו כאמור תהליך מורכב כשלכל חלק ממנו חשיבות רבה ביצירת אתר אפקטיבי.

    מתוך המכלול המרכיב כל בניית אתרים ישנם שני מרכיבים הבולטים במיוחד לעיני הגולשים – העיצוב והתוכן.

    בניית אתרים המשכילה לייצר עיצוב אלגנטי, איכותי עם היררכיה ברורה וניווט אינטואיטיבי תגביר משמעותית את מידת האמון שהמשתמשים יחושו כלפי האתר. בניית אתרים שנראית "זולה" יכולה גם לפגוע ביכולת האתר לקבל קישורים מבחוץ אך חשוב מכך היא עלולה גם לפגוע בתדמית העסק אותו האתר מייצג. מחקרים רבים קובעים כי דעתם של הגולשים על האתר נקבעת במסגרת 5-7 השניות הראשונות, זה על הזמן שיש לבעל האתר להעביר את המסר שלו, לבסס חשיבות, סמכות, תדמית וכמובן לעורר לפעולה. זהו זמן קצר ביותר ובהתחשב בכך שהדבר הראשון שמשתמש הקצה רואה הוא העיצוב כדאי להשקיע בחלק זה של בניית אתרים בצורה משמעותית.

    סיבה נוספת להשקעה בעיצוב היא מנועי החיפוש. נכון שעיצוב איכותי ומקצועי אינו מגדיל ישירות את דרוג האתר במנועי החיפוש אבל בניית אתרים הכוללת עיצוב שכזה משפיעה על גורמים רבים שכן קשורים כמו שימושיות, בניית קישורים, יצירת סמכות וכו'.

    לתוכן האתר ישנה חשיבות כפולה במסגרת בניית אתרים, ראשית זהו הדבר השני שקהל הגולשים נחשף אליו, מיד לאחר הרושם הראשוני של שיוצר העיצוב המשתמש בוחר אם לעזוב את האתר או להתעמק עוד יותר, התוכן צריך לגבות את הרושם שיצר העיצוב כמו גם לספק לאותו גולש את המידע שחיפש. שנית, התוכן הוכתר ע"י מנועי החיפוש השונים וגוגל בראשם כמלך הבלתי מעורער של הרשת. חלק נכבד מהאלגוריתם על פיו קובעים מנועי החיפוש את הדרוג מתייחס לפרמטרים שונים הקשורים ישירות בתוכן – איכותו, כמותו, קצב ההתעדכנות שלו ועוד. מנועי החיפוש מחפשים להציג בפני קהל המחפשים שלהם את התוצאות הכי איכותיות, מדדים אלו מאפשרים להם למדוד את הסבירות בה אותו גולש ימצא את מבוקשו ויבוא על סיפוקו מבלי לחזור שוב למנוע החיפוש לניסיון נוסף.

    בניית אתרים שתשכיל להתייחס לשני הגורמים הללו בחשיבות הראויה להם יגבירו את הסיכויים ליצירת תנועה ולהישארותה באתר.

    Comments are closed.

    דילוג לתוכן