בניית אתר מותאם מנועי חיפוש

    בניית אתר נכונה אשר מותאמת גם למנועי החיפוש

    אתר אינטרנט שאינו מופיע במקום בולט בתוצאות מנועי החיפוש כאילו לא קיים. יש רק מעט דרכים להגיע אל אתרים מן הסוג הזה, ורוב הסיכויים שקהל היעד הפוטנציאלי לא ישתמש באף אחת מהן. מעבר לכך, נוכחות במנועי החיפוש תורמת לשיווק, קידום ויחסי ציבור של האתר, העסק או המוצר. במילים אחרות, אי אפשר לוותר על בניית אתר בצורה נכונה שתעלה בקנה אחד עם הדרישות של מנועי החיפוש הגדולים ובראשם גוגל.

    בניית אתר בהתאמה למנועי חיפוש מבוססת על מספר כללי מפתח. ראשית, יש להקפיד על תהליך אפיון מדויק ומודרני של האתר. לא כדאי לחסוך על האפיון או להתבסס על הגדרת צרכים שהיו רלוונטיים לפני מספר שנים. תחום האינטרנט גדל ומשתנה על בסיס יומי ומי שאינו עומד בקצב פשוט נשאר מאחור. תהליך האפיון מחייב היכרות עם הצרכים, המטרות וקהל היעד של האתר. כך ניתן למקד משאבים ולהבטיח התאמה של האתר למנועי החיפוש בטווח הקצר והארוך, שנית, חשוב לשלב בין אמצעי קידום אורגניים ומימוניים. כך ניתן לייצר בולטות במנועי חיפוש כבר בימים הראשונים של האתר באוויר ולמנוע נזקים כלכליים. כללי המפתח הללו רלוונטיים עבור כל סוגי אתרי האינטרנט, לרבות אתרי מסחר, פורטלי תוכן, רשתות חברתיות ועוד.

    ההיבט המעשי של בניית אתר אינטרנט

    מבחינה מעשית, בניית אתר אינטרנט בצורה נכונה ובהתאמה למנועי החיפוש דורשת הטמעת קוד טכני ברמה גבוהה. את הקוד יש להטמיע בכפוף לאופי של האתר, הגדרת המטרות שלו וגם לפי שיקולים נוספים כמו עיצוב או ממשק משתמש. גולשים לא נחשפים אל הקוד של האתר, אולם משמעותו עבור הקידום האורגני במנועי החיפוש היא דרמטית. ככל שהאתר בנוי בצורה נכונה, מודרנית, נוחה, יעילה והגיונית יותר, כך האלגוריתם של מנועי החיפוש יידע כיצד לקדם אותו. היתרון של קידום אתרים המבוסס על השיטה הזו הוא מינימום אמצעים ומקסימום תועלת, אך החיסרון הוא שנדרשת סבלנות. לוקח זמן להשיג מעמד בתוך תוצאות החיפוש של המנועים הגדולים, בעיקר בתחומים מבוקשים או בשפות פופולאריות.

    ההיבט השני של בניית אתר אינטרנט בצורה נכונה הוא שימוש בתוכן. רוב מנועי החיפוש הגדולים בוחנים את התוכן של האתר על מנת לקדם ולמקם אותו. התוכן חייב להיות ברמה גבוהה, מעניינת ואמינה. גולשים המבלים באתר במשך זמן רב תורמים גם הם לקידום שלו במנועי החיפוש. התוכן הוא כרטיס הביקור של האתר והוא הפרמטר המשפיע ביותר על הקידום. לא כדאי להתפשר על יצירת תוכן באתר וחשוב לפנות לאנשי מקצוע שיודעים כיצד לייצר אותו.

    סדר העדיפויות של מנועי החיפוש

    המטרה של מנועי חיפוש היא להציע לגולשים את השירות היעיל ביותר. תוצאה גבוהה במנועי החיפוש משרתת לא רק את האתר, אלא גם את המנוע בעצמו. גולשים יעזבו במהירות מנועי חיפוש שאינם מביאים להם תוצאות נכונות. סינרגיה בין הצרכים של מנוע החיפוש לבין השאיפות של אתר האינטרנט יבטיחו קידום אידיאלי.

    לסיכום, התחום של קידום במנועי החיפוש כבר לא נמצא בחיתוליו, אולם יש עוד הרבה לאן להתפתח בתוכו. הקפידו על בניית אתר נכונה ותיהנו מתוצאות אופטימאליות.

    Comments are closed.

    דילוג לתוכן