בניית דף נחיתה שמצליח להמריא

    דף נחיתה הוא עמוד שיש לו שלוש מטרות עיקריות – המרות, המרות, המרות. הצלחתו נמדדת לפי היחס שבין הגולשים שנוחתים בו לבין הלקוחות שממריאים ממנו. אז איך עושים את זה "כמו שצריך"? איך בונים דף נחיתה שהופך למנוע שיווקי? ובכן, הדקו את חגורות הבטיחות, יש לנו כמה טיפים מעולים בשבילכם לגבי בניית דף נחיתה מנצח.

    כתיבת תוכן ושימת דגש על כותרות ומסרים קליטים

    אחד הפרמטרים החשובים ביותר בדף נחיתה הוא כתיבת תוכן ששמה דגש על יתרונות יחסיים וכותרות מדויקות. מבחינת יתרונות יחסיים מדובר בעיקר על הסוגיות המרכזיות שיש להדגיש מול הגולשים שאליהם הקמפיין פונה. אם אנחנו מתמקדים בביטויי "אופניים חשמליים לילדים", התוכן שלנו צריך לכוון להורים שירכשו את האופניים לילדיהם. לכן, בדף הנחיתה נעדיף מסרים שעוסקים בבטיחות על פני יתרונות כמו ספורטיביות ומהירות.
    באשר לכותרות, זכרו את הכלל שנכון לגבי כל כתיבת תוכן באינטרנט – גולשים סורקים כותרות לפני שהם מתעמקים בכל השאר. בניגוד לכותרות במאמר "רגיל" באתר אינטרנט, כותרות בדף נחיתה חייבות קצרות וקולעות עם שימוש במילים ברורות ונגישות. אפשר לנסות כותרות בסגנון שאלה ("רוצים אופניים חשמליים שמבטיחים בטיחות מושלמת?"), ציטוט ("גלובס קבע: האופניים החשמליים של X הן הבטוחות בעולם") וכדומה. כותרת יצירתית שמשלבת מסר מקצועי ממוקד תהפוך בקלות למתכון מנצח.

    תמונות, גרפים, אלמנטים טיפוגרפיים

    דף נחיתה הוא מקום שבו הגולשים לא אמורים לבלות זמן רב. מטרתו היא להניע להמרות על פי פעולה שנקבעה מראש כמו השארת פרטים, רכישה, שיחת טלפון, כניסה לאתר וכו'. המסר צריך לעבור במהירות ועל כן כתיבת תוכן לא תמיד מספיקה. כדאי להיעזר גם בכלים ויזואליים כמו תמונות וגלריות, גרפים אינטראקטיביים, אינפוגרפיק, אלמנטים טיפוגרפיים (טבלאות, רשימות, אייקונים וכדומה), פיצ'רים מתקדמים (טאבים, אקורדיונים) וכו'.

    יותר זה פחות

    הסיסמא "יותר זה פחות" (Less is More) היא אחד המוטיבים האפקטיביים בעולם השיווק. כאשר מדובר על בניית דף נחיתה, הדברים נאמרים ביתר שאת. מחקרים שבדקו את הצלחתם של דפי נחיתה מצאו שהגולשים הולכים לאיבוד בעמודים עמוסים ונהנים ליצור קשר עם דפי נחיתה נקיים ומדויקים.
    במידה שאתם מרגישים שיש לכם "הרבה מה לומר", נסו לבור את המוץ מן התבן ולסנן בין העיקר לתפל. זכרו שניתן תמיד להפנות את הגולשים לאתר לקבלת מידע נוסף. כתיבת תוכן לדף נחיתה לא צריכה לפרט אודות כל סל המוצרים של העסק, כל היתרונות הקטנים ביותר, ומלוא הסעיפים של תקנון מדיניות ההחזרה. עבדו לפי המנטרה הפשוטה של "קצר ולעניין".

    ערכו בדיקות כל הזמן

    כמו שכבר אמרנו בהתחלה, הצלחתו של דף נחיתה מבוססת על כמות ההמרות האיכותיות שהוא מייצר לעסק. על מנת למקסם את כוחו של העמוד עליכם להיות כל הזמן עם היד על הדופק. יש לערוך בדיקות תקופתיות ומספר ניסיונות שונים עד לקבלת התוצאה הטובה ביותר. המהדרין אף מעלים שני עמודי נחיתה דומים ועורכים בעזרתם A/B Testing. אם תפעלו במקצועיות תופתעו לגלות כמה אלמנטים "שוליים" לכאורה יכולים להיות משמעותיים. כן, עד לרמה של כתיבת תוכן בפונט גדול יותר, מיקום טופס צור קשר, צבע רקע ועוד.

    דאגו לקשר ישיר בין דף הנחיתה לבין הקמפיין

    אחד הדברים שגולשים סולדים מהם יותר מכל הוא שמוליכים אותם שולל. לדוגמה, עמודים באינטרנט אשר מציגים חוסר קשר מוחלט בין התוכן שבהם לבין הכותרת (כולל כותרת המטה שמופיעה בעמודי תוצאות החיפוש). מבחינה זו, ההמלצה היא תמיד להתייחס לגולשים כצרכנים אינטליגנטיים. עידן התמימות חלף לו, והאמינות שהרשת נהנית ממנה מלווה בסקפטיות טבעית. אם גולש מגיע לעמוד בנושא "חנות פרחים בתל אביב" ומגלה שהוא בכלל בחנות פרחים בהרצליה, הדרך שלו לכפתור ה-back קצרה מאד. כאשר אתם מתכננים כתיבת תוכן לדף נחיתה הקפידו שהעמוד יהיה קשור היטב לכותרת.

    השתמשו בעדויות אבל עשו זאת בחוכמה

    עדויות יכולות להגביר את האטרקטיביות של דף הנחיתה. אולם, חשוב לדעת שגבול דק עובר בין עדויות אמינות לעדויות שנתפסות כ"מבושלות" או "פיקטיביות". מומלץ לציין עדויות עם שמות מלאים, פרטים, תמונות וכדומה. אם יש לכם עדויות מצד לקוחות ידועים או שנכתבו בעניינכם פרסומים חיוביים בתקשורת, דף נחיתה הוא מקום מצוין לתת לכך בימה. אולם, גם כאן הדברים חייבים להיות קשורים לנושא המרכזי.

    קריאה ברורה ומיידית לפעולה

    דף נחיתה מתמקד בשלושת המטרות שהזכרנו בתחילת המאמר - המרות, המרות ו.. אתם כבר זוכרים. אל תלכו לאיבוד וזכרו כי כל בניית דף נחיתה כוללת גם קריאה ברורה לפעולה. זאת, הן במסגרת כתיבת תוכן שיווקי איכותי והן על בסיס אזור יצירת קשר בולט לעין.

    לסיכום,

    בניית דף נחיתה היא דרך מצוינת להתניע קמפיין שיווקי ברשת. דפי נחיתה יכולים להיות משולבים עם קידום אורגני וממומן. לרוב, הם מספקים אינדיקציה לאינטראקציה של הגולשים עם המוצר. ייתכן בהחלט שמידת הצלחתו של דף הנחיתה תשפיע על האסטרטגיה השיווקית של העסק ברשת.
    במסגרת כתיבת תוכן ועיצוב דף נחיתה מומלץ לשמור על קווים נקיים, קריאה ברורה לפעולה, תוכן שיווקי אינטליגנטי וחשיבה יצירתית מחוץ לקופסה. יש לערוך בדיקות תקופתיות ולא לפחד לשנות אלמנטים עד להגעה לתוצאות הטובות ביותר מבחינתכם. קמפיין שמבוסס על בניית דף נחיתה הוא מעין ריקוד טנגו עם הגולשים אז חשוב שתהיו הצד שמוביל.

    Comments are closed.

    דילוג לתוכן