היתרונות של מערכת ניהול תוכן באתר

    ניהול תוכן הוא הבסיס של הפעלת אתר אינטרנט

    לא משנה מה העיצוב של האתר, לאיזה קהל יעד הוא פונה או כמה תמונות וסרטי וידאו הוא מציג, התוכן מייצג את ליבה של הפעילות מול הגולש. ללא תוכן לא ניתן לקדם את האתר במנועי חיפוש או ברשתות חברתיות. התוכן אחראי על יצירת בידול מול מתחרים, על עדכון לקוחות במבצעים והטבות וגם על הנעה לפעולה. תוכן הוא מוצר המשותף גם לאתרים העוסקים במסחר או מכירות קמעונאיות, וגם לאתרים המציעים שירות בלבד. כל המאפיינים הללו של התוכן מחדדים את החשיבות של מערכות ניהול ואת התפקיד שלהן בעידן המודרני.

    היתרון הגדול ביותר של מערכת ניהול תוכן באתר בא לידי ביטוי בגמישות וורסטיליות. בעל אתר אינטרנט לא יכול להרשות לעצמו לקפוא על השמרים ולהישאר מאחור. עליו לעדכן כל הזמן את האתר, להעלות את רף העניין עבור הגולשים וליצור תוכן ייחודי ומקורי. אך בעוד בעבר נאלצו בעלי אתרים להמתין לאיש טכני שיזין את התכנים לתוך האתר או יבצע שינויים והתאמות, הרי שכיום ניתן לעשות זאת לבד ובאמצעות מערכת ידידותית וקלה לתפעול.

    אין צורך ברקע מוקדם

    עוד יתרון של מערכת ניהול תוכן באתר הוא שאין צורך בידע מוקדם. כל בעל אתר אינטרנט בכל תחום הופך בזכות המערכת הזו למזין וליצרן תוכן. מערכות ניהול תוכן הן בין הסיבות העיקריות למספרם העצום של אתרי האינטרנט ולמגוון שלהם. גולשים נחשפים כיום בתוך שניות בודדות לאתרים בהם קיים תוכן העונה על צרכים ומטרות. מנגד, בעלי האתר משתמשים במערכות ניהול תוכן כדי לנהל אותו ולעדכן בו קטלוגים או מוצרים ללא צורך בידע מיוחד במחשבים.

    יש הרבה סוגים של מערכות ניהול תוכן באתרי אינטרנט ולכן חשוב להכיר את ההבדלים ביניהם. מי שרוצה למצות את היתרונות של המערכת יכול להגדיר את הצרכים הספציפיים שלו, להתייעץ עם אנשי מקצוע ולנסות להבין איזו סוג של מערכת היא היעילה ביותר. הקריטריונים לבדיקת מערכת ניהול תוכן הם קלות שימוש, בטיחות ומודולואריות. מצד אחד, המערכת חייבת לאפשר לבעל האתר התמצאות מהירה ולחסוך עבורו בזמן ובהוצאות. מצד שני, כדאי לתת עדיפות למערכות מאובטחות ברמה גבוהה ופתוחות לעריכה על ידי משתמשים מורשים בלבד. כללי אבטחה אלו מונעים נזקים בלתי הפיכים ויכולים לעשות את ההבדל בין הצלחה וכישלון.

    כך תדעו איזו מערכת ניהול תוכן לבחור

    מערכת ניהול תוכן היא מערכת חכמה שבנויה ב-ASP או PHP ומטרתה העיקרית לעזור למנהל האתר לנהל את התוכן שלו. המבנה המיוחד של מערכת ניהול תוכן מונעת את הצורך בהתעסקות בקוד והיא נחשבת פריצת דרך טכנולוגית של השנים האחרונות. מבחינת בחירה במערכת ניהול תוכן, יש להבחין בין מערכות עם קוד פתוח, מערכות שנועדו לאתר ספציפי ומערכות של חברות לבניית אתרים. מערכות עם קוד פתוח נקראות ג'ומלה, דרופל או וורדפרס והיתרונות שלהן הם עלות נמוכה ותמורה מלאה למחיר. מערכות שנועדו לאתר ספציפי נכתבו על ידי מספר קטן של מתכנתים והיתרונות שלהן הם היכרות לעומק ואבטחת מידע.

    באתר גדול בו יש עשרות פונקציות כדאי להשקיע במערכת ניהול שתבטיח את הזנת התכנים בצורה מהירה ונוחה. לעומת זאת, באתר קטן או בבלוג אישי אפשר להסתפק במערכות ניהול תוכן בסיסיות יותר. לא ניתן להפעיל את האתר ללא מערכת ניהול תוכן ולכן השאלה העיקרית היא באיזו מערכת להשתמש. צרו קשר עם נציגי Digit ונשמח לספק לכם פתרונות מתקדמים ואיכותיים.

    Comments are closed.

    דילוג לתוכן