כתיבת תוכן לאתר אינטרנט היא לא רק לגולשים

    הצלחתו של אתר אינטרנט מתחילה עם הבנה ששיווק ברשת פועל לא רק מול הגולשים אלא גם מול גורם נוסף בעל עוצמה אדירה - מנוע החיפוש של גוגל. כלומר, אם גוגל לא מכירה את האתר שלכם, ומציגה את המתחרים לפניכם, לא תצליחו להגיע אל הגולשים ולקצור פירות ווירטואליים. כן, אפילו אם יש לכם את המוצר הטוב ביותר בעולם וגם אם השקעתם סכומי כסף אדירים בעיצוב אתר אינטרנט לתפארת.

    בכל שלבי הקמת אתר אינטרנט, חשוב להתייחס גם לגולשים וגם למנועי החיפוש. ברשימה שלפניכם נעסוק בסוגיה הזו מההיבט של התוכן. כידוע, זהו אחד האתגרים הגדולים ביותר בתהליך בנייתו של אתר. כתיבת תוכן איכותי היא בעלת משמעות אדירה הן מההיבט השיווקי והמקצועי והן בכל הנוגע ליכולת שלכם "לקרוץ" למנועי חיפוש. למשל, כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט צריכה להתבסס על ביטויי מפתח, לענות על שאלות שמעניינות את הגולשים לפי חיפושים ספציפיים, לייצר חיבור מדויק בין התוכן לבין הקוד שמאחוריו (כמו בתגיות מטה ובכותרות מטה) ועוד.

    בין גוגל והגולשים

    מנוע החיפוש של גוגל הצליח "לאלף" את הרשת ובעלי אתרי אינטרנט מבינים שאם הם רוצים להגיע אל הגולשים הם חייבים לפעול לפי החוקים של ענקית החיפוש האמריקנית. בישראל, אגב, מדובר על יותר מ-95% מהגולשים שעושים שימוש בגוגל כמנוע חיפוש ראשון ויחיד.

    עד לא מזמן, כתיבת תוכן לאינטרנט התמקדה באופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) תוך העדפה ברורה של גוגל על פני הגולשים. כותבי תוכן דחקו ביטויי מפתח בטקסטים בצפיפות לא פרופורציונאלית, ורבים מהם היו מוכנים להעלים עין משגיאות כתיב וטעויות תחביריות. התופעה הזו הביאה לנסיגה באמינות הטקסטים ברשת והגולשים התקשו למצוא את עצמם בתוך ים הספאם.

    גוגל, אשר מתפרנסת מהרלבנטיות של מנועי החיפוש, החליטה לצאת למאבק חסר פשרות בתכנים לא איכותיים. סוגיית התוכן עמדה במרכז מרבית העדכונים האחרונים של האלגוריתם של גוגל ואפשר לומר שמנועי החיפוש כיום הם הרבה יותר מתוחכמים. גוגל יודעת לזהות טקסטים לא איכותיים ואף להעניש אתרים שחוטאים בפרסומם.

    המגמה בשירותי כתיבת תוכן היא לספק "ערך מוסף", והתפיסה היא שטקסט שטוב לגולשים הוא טקסט שטוב לגוגל. אולם, ישנם עדיין לא מעט פרמטרים שמאפיינים כתיבת תוכן לקידום אתרים ברמה הטכנית. כותב תוכן מקצועי חייב להכיר את האלמנטים האלה.

    דוגמאות לאלמנטים שמאפיינים כתיבת תוכן מותאמת למנועי חיפוש

    כתיבת תוכן מותאמת למנועי חיפוש קשורה מצד אחד לאופן שבו גולשים צורכים מידע ברשת, ומצד שני לבטן הרכה של האלגוריתם של גוגל. על מנת לעשות קצת סדר בדברים, הנה צ'ק ליסט שכדאי לכם לבדוק לגבי כל טקסט שעולה לאתר האינטרנט שלכם:

    • האם קיים קשר ברור בין הכותרת לטקסט?

    • האם המאמר מתרכז בביטויי מפתח נכונים לפי צורות הביטוי הנפוצות במנועי החיפוש?

    • האם המאמר מחולק לפסקאות בצורה נכונה והגיונית?

    • האם הטקסט איננו ארוך מדי או קצר מדי?

    • האם הטקסט מספק ערך מוסף לגולשים ועונה על צורך ברור?

    • האם אין באתר טקסטים רבים שמדברים על אותו הדבר במילים אחרות?

    • האם הזנת התוכן כללה גם כותרת מטה ותיאור מטה?

    • האם הטקסט כולל קישורים פנימיים אשר מפנים לעמודים רלבנטיים?

    • האם הטקסט מקורי לחלוטין ואיננו מועתק ממקומות אחרים?

    • האם הטקסט כולל אלמנטים טיפוגרפיים ששוברים את המבנה שלו בצורה חכמה?

    כמו שבטח שמתם לב, חלק מהטיפים שהוצגו לעיל מדברים על האטרקטיביות והזרימה של הטקסט מבחינת הגולשים. הסיבה לכך היא שכאשר כתיבת תוכן מצליחה לקלוע לטעמם של הגולשים, הדרך לגוגל מתקצרת בהתאם. עצם העובדה שהגולשים נשארים בטקסט זמן רב ו/או עוברים ממנו לעמודים אחרים באתר, מסמנת לגוגל שיש כאן תוכן איכותי ורלבנטי.

    לסיכום,

    הגולשים הם צרכני תוכן אינטליגנטיים שיודעים להבחין הטקסטים איכותיים. לצדם, גוגל מנתחת לא רק את האופטימיזציה של הטקסט מבחינת ביטויי מפתח, כותרות ותיאורים. מנוע החיפוש שלה יודע כיצד לזהות תכנים ברמה גבוהה על פי הפידבק שהם מקבלים מהגולשים. רק איזון מדויק בין הגולשים מכאן וגוגל מכאן יכול להביא למקסום חשיפה ברשת. כלומר, למיקומים גבוהים בעמודי תוצאות החיפוש ויחסי המרות בהתאם.

    Comments are closed.

    דילוג לתוכן