מושגי מפתח בבניית אתרים

    הבנה של כמה ביטויי מפתח מתחום בניית אתרים תקל על הקשר עם החברה שמספקת את השירות ותסייע לכם להתמקד בצרכים שנחוצים לכם.

    הנה המושגים שיאפשרו לכם לצאת לדרך בקלות בנושא הקמת אתרים:

    מערכת ניהול תוכן, cms- אתר האינטרנט שלכם כתוב בכמה שפות תוכנה שמדברות עם המחשב ומורות לו כיצד ומה להציג לגולש. בעבר רק מתכנת המכיר את השפה ביצע בו שינויים או עדכונים. מערכות ניהול תוכן פותחו כדי לקצר תהליכים, ולחסוך את המשאבים הכרוכים בשכירת המתכנת. מערכות אלה מתווכות בין מנהל האתר, האתר, והמחשב של הגולש. באמצעותן כל אדם שמשתמש במחשב ברמה בסיסית יכול לעשות שינויים באתר.

    איך זה עובד? לאחר הקמת האתר תקבלו מהחברה סיסמא ולינק גישה למערכת הניהול. עם הכניסה אליה תוכלו לערוך את תוכן האתר, להוסיף ולמחוק בו דפים, להוסיף תמונות, לשנות צבע גופן, ועוד. הממשק של המערכות האלה דומה מאוד לתוכנת Word, אתם מקלידים ומערכת הניהול מתרגמת זאת לשפת התוכנה של האתר.

    Seo, קידום אתרים או קידום אורגני - אם המטרות שלכם הן מסחריות, הקמה של אתר אינטרנט היא רק הצעד הראשון בדרך לכיבוש השוק. הצעד החשוב הבא נועד להבטיח תנועת גולשים אליו. המחקרים והניסיון מוכיחים כי הגולשים יכנסו לשלושה עד ארבעת האתרים הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל. אם אתם לא שם, אתם בבעיה וכמות הגולשים המבקרת באתר שלכם לא משקפת את מלוא הפוטנציאל שלו. קידום אתרים (Search Engine Optimization) הוא מכלול הפעולות שנועדו להוביל את האתר שלכם במעלה תוצאות החיפוש הרלוונטיות לעיסוקכם. אפשר לשוטט באינטרנט, ללמוד על הנושא ולנסות ליישם את הידע הזה לבד. אך אם אתם רוצים תוצאות מהירות ויעילות עדיף לשכור את שירותיו של מומחה לקידום אתרים.

    Adword, מודעות ממומנות- אלה הן מודעות פרסום המופיעות בתוצאות החיפוש של גולגל לצד התוצאות הטבעיות. אפשר להוביל גולשים אל האתר שלכם באמצעות המודעות האלה. גוגל מקצה לכל מפרסם שלוש שורות קצרות בהן עליו לנסח הזמנה לכניסה לאתר. גם במודעות האלה המיקום חשוב וככל שהוא גבוה יותר, כך יקליקו על המודעה יותר גולשים. התשלום בגין הפרסום הוא בשיטת מכרז על פי כמות הקליקים. כל מפרסם בוחר את הסכום שהוא רוצה לשלם לכל קליק וגוגל מדרג את המודעות בהתאם.

    Analytics Google- אחד המדדים החשובים להצלחת האתר הוא כמות הכניסות אליו. גוגל מציעים בחינם למנהלי אתרים כלי יעיל וידידותי המספק חיווי על כמות הכניסות ועל התנהגות הגולשים באתר. באמצעות הדוח הזה אפשר לראות איזה עמודים הם אהבו יותר ואילו פחות, מהם ביטויי המפתח החשובים, בכמה עמודים צפו המבקרים ועוד. ניתוח של כל הנתונים האלה יאפשר לשפר את האתר. כדי להשתמש במערכת הזאת המתכנת שבנה אותו צריך לשתול בו קוד שגוגל יספק לאחר הרשמה קצרה.

    ווב 2 , Web 2.0 - הביטוי הזה נולד כדי להבחין בין הדור החדש של אתרי אינטרנט לדור הישן. באתרים החדשים הגולשים יוצרים את התוכן ומשתפים אחרים בו. קהילות חברתיות ושיתוף קבצים הן הדוגמה המובהקת לכך: ב-YouTube יש מיליוני סרטונים שהעלו גולשים, ובפייסובק מאות מיליוני הגולשים שרשומים בו מקיימים פעילויות חברתיות עשירות ומגוונות. המשותף לאתרים האלה ולאחרים הוא היכולת של הגולש להתערב, לשנות ולהוסיף תוכן.

    אחסון אתר- אתר האינטרנט שבניתם צריך לשבת במחשב ייעודי המחובר לרשת האינטרנט ומאפשר לגולשים ולמנועי חיפוש להיכנס אליו. למחשב הזה קוראים שרת (server). יש לא מעט חברות המאפשרות תמורת תשלום חודשי קבוע לאחסן בשרתים שלהם אתרי אינטרנט. הטוב ביותר מבחינתכם זה לאחסן את האתר בחברה שבנתה ומכירה אותו.

    באנר- שיטת פרסום מקובלת באתרי אינטרנט. זהו שטח מרובע הנבדל בצבע וצורה מהתוכן של האתר ובו שותלים את הפרסומת. אפשר לרכוש באנרים לקידום האתר שלכם, אבל העלות הגבוהה לא תמיד מוצדקת, ואם מדובר בחברה קטנה או בינונית עדיף לפרסם באמצעות Adwords בגוגל, או להיעזר במומחה לקידום אתרים.

    בלוג- יומן אלקטרוני. מהבחינה הטכנית זה אתר אינטרנט לכל דבר, הוא שונה ממנו בתוכן האישי והלא פורמאלי המופיע בו.

    דף נחיתה- אם קידמתם את האתר בגוגל או פרסמתם אותו במודעות הממונות שלו אתם בטח רוצים שהגולשים שיכנסו אליו יעשו משהו (יצרו קשר, ירכשו מוצר, ימשיכו לקרוא וכ"ו..). כדי שזה יקרה העמוד הזה צריך להתאים לחיפוש שלהם ובעיקר הוא צריך לגרום להם לעשות הפעולה המבוקשת. דף הנחיתה נועד להשיג את היעד הזה. הוא צריך להיות רלוונטי לחיפוש ולהניע את הגולש לפעולה. בדף נחיתה יעיל יהיה טופס ליצירת קשר ויופיעו בו פרטי ההתקשרות שלכם.

    Comments are closed.

    דילוג לתוכן