תמונות בעיצוב אתרים

    עיצוב אתרים מהווה את הצד הוויזואלי של הרשת. בימים אלו נראה שאין איש אינטרנט אחד שלא מדבר בשבחו של התוכן הכתוב דווקא, אבל אין הדבר גורע מחשיבותו של עיצוב אתרים כמשלים חיוני למדי לכל אתר מקצועי.

    מחוץ לרשת תמונה אכן שווה אלף מילים אך נראה כי בעולם המכוון המילים הנכונות יכולות להשפיע הרבה מעבר לכל תמונה, מילים כתובות מכריחות אותנו לחשוב, חשיבה יוצרת זיכרון ומבחינה שיווקית לזיכרון שכזה ערך רב אבל, לאחר שאמרנו את זה נסו לדמיין כיצד תיראה הרשת ללא עיצוב אתרים, ללא צבעים, תמונות, המראה יהיה משמים ומאד לא אטרקטיבי.

    שימוש נכון באמצעים גרפיים שונים במסגרת עיצוב אתרים יכול ליצור סביבה ואווירה נכונה לקידום מטרות האתר ולהגשת המידע למשתמשי הקצה. אחת מהדרכים הוותיקות ביותר ליצירת עיצוב אתרים היא השימוש בתמונות.

    במסגרת עיצוב אתרים ישנם שלושה תפקידים עיקריים לתמונות:

    אוורור - גושים של טקסט על מסך מחשב בם לא הדבר הכי נעים לעין שיש, במצבים רבים עיצוב אתרים כולל החדרת תמונות פשוט לצורך אוורור ומתן מנוחה לעין.ניתן לראות דוגמאות רבות לכך בעיתונים מכוונים. כמובן שהתמונות קשורות לתוכן ולכלל העיצוב אך אין להם תפקיד משמעותי.

    הדגמה/הצגה - עיצוב אתרים שעוסק במוצרים או שרותים נוהג לעתים קרובות להשתמש בתמונות לצורך הדגמת המוצר, או הצגת השרות כפי שניתן לראות באתרי מכירות רבים.

    אווירה - כפי שכבר ציינו קודם, עיצוב אתרים נכון יכול להכתיב אווירה, סביבה כלשהי שתגרום לגולש להרגיש נוח וזמין יותר למסר השיווקי.

    לפני שניגשים לחלק המעשי של עיצוב אתרים יש להחליט מראש מה מטרת התמונות בהקשר הכללי של האתר ורק אז לגשת לביצוע.

    במידה ונעשה שימוש בתמונות חשוב לבחור תמונות מקוריות ולוודא זכויות יוצרים, טלפון מעורך דין שמבשר על תביעה אינו דבר נעים וכשישנם לא מעט דרכים להשיג תמונות חוקיות לשיתוף במחיר סמלי אין בכך צורך.
    מבחינה פונקציונלית רצוי לשמור על משקל התמונות נמוך ככל האפשר, נכון שלכולם כבר יש פס רחב אבל בדיוק בשל סיבה זו כולם מצפים לזמן טעינה קצר ומאבדים סבלנות הרבה יותר מהר.

    עיצוב אתרים הוא חלק מנבחרת אספקטים המתאגדים יחדיו ליצירת אתר, ביכולתו של עיצוב אתרים טוב ומקצועי ליצור יחסי המרה גבוהים למדי של מבקרים לצרכנים. עיצוב אתרים חכם ידע להוביל את הגולש לאן שהוא רוצה להגיע בדרך וויזואלית לא מאיימת.

    Comments are closed.

    דילוג לתוכן