לפעמים בעלי אתרים כל כך מרוכזים בשורה התחתונה של המכירות, שהם שוכחים את הגולשים בדרך. כן, הם השקיעו בעיצוב האתר בתחילת הדרך, אבל התוצאות לא מגיעות. איך זה יכול להיות?
אם אתם מסתמכים רק על עיצוב יפה או על מוצרים איכותיים, אתם צפויים להתאכזב. כדי שאתר אינטרנט יצליח למכור לגולשים הוא צריך להיות הרבה מעבר לכך. אז איך מצליחים להפוך גולשים ללקוחות? הנה 10 טיפים חשובים:
1. תיאורי מוצר מותאמים לקידום
כתבו את תיאורי המוצרים באופן שמותאם לחיפוש באינטרנט. השתדלו לנסח את שמות המוצרים באופן שבו אנשים יחפשו אותם. בנוסף, כדאי להטמיע תוסף למערכת ניהול התוכן של האתר שיעזור בכתיבת התיאור ויציג כיצד ייראה העמוד בתוצאות החיפוש.
2. אמינות
כדי שהגולש יהפוך ללקוח הוא צריך לתת בכם אמון. זה נכון לא רק לגבי מעמד התשלום ומתן פרטי כרטיס אשראי, אלא גם ברגע השארת כתובת אימייל או הרשמה לאתר. הגולשים רוצים לדעת שהם מוסרים פרטים לאתר אמין.
בשלב בניית האתר נשיג את האמינות באמצעות כלים שהגולשים מכירים ובוטחים בהם: שימוש בתקן של פייסבוק להרשמה לאתר; אבטחת סליקה; מתן אפשרות לתשלום בכרטיסי אשראי וגם ב-PayPal וכדומה. כלים מוכרים ובטוחים מעלים את רמת האמינות שלכם בעיני הגולשים.
3. פרטי יצירת קשר ברורים
יש גולשים המעדיפים לקבל מענה אנושי לפני שהם משלימים את העסקה. פרטי הקשר שלכם צריכים להיות ברורים ונגישים. אתם יכולים ליצור טופס יצירת קשר או לפרסם מספר טלפון וכתובת אימייל ייעודית לפניות גולשים. עזרו להם ליצור אתכם קשר.
4. אבטחת הסליקה באתר עם SSL
אישור SSL הוא תקן להצפנת מידע בין הדפדפן שבו גולש הלקוח לבין השרת שבו מאוחסן האתר. ברגע הרכישה נרצה שהתשלום יתבצע בצורה מאובטחת. עבור הגולשים, כשהם רואים שהשלב הזה מאובטח הם נותנים באתר אמון.
5. להיות חברותיים
הרשתות החברתיות הן כלי שיווקי מצוין. השתמשו בו. השימוש ברשתות החברתיות יכול להיות בהשארת תגובות, בדירוג מוצרים, וגם באפשרות לשתף עמודים מתוך האתר.
6. הרשמה קצרה
האתר שלכם דורש הרשמה? צרו תהליך קצר ככל האפשר. הגולשים לא אוהבים למלא טפסים ארוכים. צרו טופס פשוט ככל הניתן ואם אפשר, קצרו את הדרך בעזרת הרשמה לאתר עם פרופיל פייסבוק.
7. תהליך תשלום שקוף
בדומה לתהליך ההרשמה, גם רגע סיום הקנייה באתר צריך להיות קצר וקולע. ככל ששלב התשלום מתארך, כך יש יותר הזדמנויות להסחות דעת אצל הגולש וסכנה לנטישת השלב באמצע.
קצרו את שלב התשלום בעזרת בניית טופס תשלום ברור המפרט בדיוק את כל העלויות. עמימות בשלב הזה גורמת לגולש למצוא תשובות במקום אחר, שיטוט שממנו הוא עלול לא לחזור.
8. עיצוב מניע לפעולה
העיצוב באתר צריך לתמוך במטרות וביעדים של האתר. בזמן עיצוב האתר, הטמיעו כלים המניעים את הגולש לפעולות הרצויות באתר: הוספת מוצרים לסל הקניות, הגעה לשלב הסליקה, הרשמה לניוזלטר או כל פעולה מבוקשת אחרת.
9. ענו על שאלות נפוצות
אם צצה לגולש שאלה הוא ייצור עמכם קשר במקרה הטוב, או יעזוב את האתר במקרה הרע. אתם יכולים להקדים תרופה למכה ולבנות עמוד עם שאלות נפוצות או להוסיף את הפרטים החשובים כבר בעמודים הפנימיים.
10. תמונות באיכות גבוהה
אם אתם מציגים מוצרים או שירות באתר, הציגו אותם בעזרת תמונות באיכות טובה. יותר מכך - הציגו יותר מתמונה אחת. דפדוף בין כמה תמונות מעניק תחושה של בדיקה לעומק של המוצר. תמונות באיכות ירודה גורמות לתחושה שיש לכם משהו להסתיר לגבי המוצר. לכן, הקפידו שהתמונות יהיו באיכות גבוהה.